SEAT
2007.01.21. 15:16
|
Nemcsak a tűzből kiguruló versenyautó képe sugallja számomra, hogy a Seat Cupra esetében valóban ördögi négykerekűvel kerültünk szembe. A Barcelonai Autószalon is sokak által szájtátva megcsodált járgány ugyanis egy GT versenyautó prototípusa, amelyet az Auditól átmentett 3.0 literes, V6-os dupla turbós aggregát 500 LE-ős variánsa gyorsít. Ezzel a hátsó tengely elé szerelt erőforrással a Cupra GT 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre és 300 km/h-s végtempóra képes. Ez ám az ördögi tempó! A 600 Nm-es nyomatékának köszönhetően már alacsony fordulatról is iszonyatos erővel röpít, a biztos megállásáról pedig elöl és hátul is hűtött, 378 illetve 355 mm-es tárcsafékek gondoskodnak. Ha a karosszéria itt-ott ismerősnek tűnne, az nem a véletlen műve. Walter de Silva vezető formatervező ugyanis alig leplezve a régebbi Formula, Salsa és Tango koncepciók formavilágát mentette át a szárnyas ajtós, szénszálas karosszériájú nóvumba, amelynek végleges változatát versenyzésre szánták. A Cupra GT hamarosan megvalósul, és egyenesen a versenypályára vezet majd az útja. És hogy ki lesz vajon az a pilóta, aki majd először hajthatja az autót? Nos ez ma még a jövő titka…
|
|